نوشته ها و گزیده ها

گاه نوشته های علی احسانی مقدم

نوشته ها و گزیده ها

گاه نوشته های علی احسانی مقدم

روزه امام حسین (ع)

بنام یزدان پاک
 اولین روزی که امام حسین (ع) روزه گرفتند همه اهل بیت در کنار سفره جمع شدند:
پیامبر اکرم (ص) فرمودند : حسین جان عزیزم روزه ات را باز کن ' امام حسین فرمودند : جایزه من چه خواهد بود ؟
پیامبر فرمودند : نصف محبتم را به کسانیکه تو را دوست دارند می بخشم .
حضرت علی فرمودند : پسرم حسین جان روزه ات را باز کن ' باز امام فرمودند : جایزه من چه خواهد بود ،
 حضرت علی فرمودند : نصف عبادتهایم برای کسانی که عاشق تو هستند .
حضرت فاطمه فرمودند : عزیز دلبندم افطار کن ، امام حسین پرسیدند : جایزه شما بر من چیست ؟ حضرت فرمودند: نصف عبادتهایم را به کسانی که بر تو گریه می کنند می بخشم .
امام حسن (ع) فرمود: برادرجان روزه ات را باز کن و امام همان سوال را پرسیدند ،حضرت پاسخ دادند : من تا همه گنهکاران را بر تو نبخشم به بهشت نخواهم رفت و در همین حال جبرئیل بر پیامبر نازل شد فرمود : خدا می فرماید :من از شما ها مهربانتر هستم ' و آنقدر آن کسانیکه غاشق تو هستند را به بهشت میبرم تا تو راضی شوی یا حسین
رسول الله صلی الله علیه و اله  فرمودند وقتی یک انسان جوان توبه می کند از مشرق تا مغرب قبرستانها برای 40 روز از عذاب قبر نجات داده می شوند ، حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند : نورانی شود چهره کسیکه این حدیث را به دیگران میرساند .