کد خبر: 15995
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 تیر 1393 - 11:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

امکان بلعیدن اطلاعات میسر می شود

   نیکلاس نگروپونته، مؤسس لابراتوار MIT، می گوید: بشر به زودی، تنها با خوردن یک قرص،  قادر به یادگیری زبان ها، و یا هر قطعه اطلاعاتی دیگر، خواهد شد.
امکان بلعیدن اطلاعات میسر می شود

 

به گزارش لیزنا، تک تک افرادی که در بزرگسالی، برای یادگیری زبان دوم زحمت کشیده اند، به خوبی می دانند که یادگیری زبانی جدید، خاصه در سنین بالا کار آسانی نیست. گرامر، واژگان، تمرین های بی شمار خواندن، و پروسه دردناک تلفظ، از سختی های این مسیر است.

 

اما چه می شد اگر خوردن یک قرص می توانست جایگزین تمام ساعاتی شود که صرف به خاطر سپردن یک واژه به لهجه اصلی و یا چگونگی تبدیل آن به فعل می کنیم؟!

 

این مسأله ممکن است داستان آلیس در سرزمین عجایب را برایتان تداعی  کند، کودکی که با خوردن یک شیرینی، بزرگ یا کوچک می شد. اما بر اساس، ویدئویی برگرفته از کنفرانس TED ( کنفرانس ایده های خلاقانه) که به تازگی منتشر شده است، نیکلاس نگروپونته، موسس لابراتوار MIT، از به واقعیت پیوستن این مسأله طی 30 سال آینده خبر داد.

 

نگروپونته در این ویدئو می گوید: ما همواره بخش عظیمی از اطلاعات را از طریق چشمانمان به ذهن سپرده و استفاده کرده ایم. که البته ممکن است، چندان کار آمد نباشد. پیش بینی من این است که، ما در حال حرکت به سمت «بلعیدن» اطلاعات هستیم. شما قرصی قورت می دهید و سپس زبان انگلیسی را یاد می گیرید. قرصی قورت می دهید و آثار شکسپیر را از بر خواهید شد.

 

بر اساس اعلام اینترنشنال بیزنس تایمز، وی از آغاز کار بر روی این پروژه در گروه تحقیقاتی  MIT با متخصصین حوزه های عصب شناسی و بیو مکاترونیک (علم ترکیبی الکترونیک و زیست شناسی) خبر داد.

 

به گفته نگروپونته، این قرص پس از ورود به جریان خون، وارد مغز خواهد شد، آنجا اطلاعات لازم رها می شود. حالا می توانید به زبان ماندارین (Mandarin) صحبت کنید.

 

 

 

برچسب ها :
کتابدار همچنان بیکار
|
Iran
|
1393/04/24 - 00:30
0
1
جناب حافظیان مرجع برجسته گویش مشهدی از آشنایی با شما خوشوقتم !!!:) من که چشمم آب نمیخوره ولی بخیل هم نیستم ای کاش عقل و فهم و اخلاق هم قرصش درآد که بشر امروز سخت بهش محتاجه
مجی
|
Iran
|
1393/04/23 - 21:25
0
1
تنبل نرو به سایه سایه خودش میایه
تربیت مدرس
|
Iran
|
1393/04/23 - 20:25
0
0
خ خ خ جالب است . البته که علم انسان بی نهایت است و هرروز پوشه ای از ان کشف یشود .
ان شاالاه
خداداد
|
Iran
|
1393/04/23 - 15:28
0
1
چه جالب
البته خیلی هم دور از ذهن نیست ما بخش زیادی از اطلاعات را از طریق گوش ، چشم و یا حتی لامسه (مخصوصا در افراد نابینا) دریافت میکنیم حالا چرا از طریق چشایی امکان پذیر نباشد
ولی اگر بشه چی میشه
البته در هر صورت ما مصرف کننده فناوری و اطلاعات هر دو هستیم!
کاظم حافظیان
|
Iran
|
1393/04/23 - 13:07
0
6
حیف که ما سی سال دیگه نیستیم وگرنه حتما بنده در تکمیل کپسول گویش مشهدی میتوانستم نقشی ایفا کنم. حالا ببینیم چه می شود شاید هم باشیم یا اختراع زود تر اتفاق بیفتد.مانند پیش بینی های تافلر که زود تر اتفاق افتاد البته بعضیهاش.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: